Søndag 14.09.2008 var det igjen duket for felles seiling i BSMBK. Grunnet en meget solrik sommer og dertil mye vedlikeholdsarbeid i form av maling og reparasjon av hus og hytter har det blitt beskjeden seilingsaktivitet, selv om været har vært passende. Siden klubben pr. dags dato ikke har funnet et passende vann å seile på, ble det i denne anledningen lagt til Tennebekkvannet øverst i Nipedalen. Her er det vanligvis mye badegjester midt på sommeren, men siden vi nå er midtveis i september var det naturligvis lite badegjester denne dagen.
Treffet startet klokken 12.00 og klubbens medlemmer kom "seilende" med både en og to båter i armene. Herman kom med M/K Svartskjær og D/S Jarlen, Helge Berntsen kom med sin nye slepebåt "Marie Felling", vårt yngste medlem Joakim Jensen kom med sin modell av PT-109, Thomas Angeltveit stilte med sin modell av Skomvær 2, Svein A. Isaksen prøveseilte MS Fjordprins og Inge Larsen kom med en gammel Graupner modell med navn "Commodore", dessverre seilte denne på et skjær i stor fart og slo løs roret og batterikassen slik at denne måtte i dokk. Inge ble dermed foto/film ansvarlig denne dagen. Med tanke på diverse utstillinger i høst og vintersesongen prøvde vi å filme en del under treffet, slik at vi kan få klippet sammen en liten reklamefilm om klubben og hva vi driver med.

Bryggene ble etter hvert lagt på vannet, og båtene kom seg etter hvert også på vannet. Vanligvis på BSMBK`s fellesseilinger pleier det å komme en del tilskuere, og det var heller ikke noe unntak i dag. Rundt Tennebekken er det turstier mot Kanadaskogen, så her ferdes det normalt en del folk - så også denne dagen.

Nedenunder vises noen inntrykk fra treffet på Tennebekkvannet.

Galleri 01-2008