Sesongens andre klubbkjøring ble også på Liavannet ved Coop Extra Nyborg, tirsdag 26. april. Påsken er akkurat avsluttet og de aller fleste var komme tilbake fra påskeferie, og valgte å ta turen til Liavannet. Stort oppmøte, vi talte vel 10-12 medlemmer, de fleste med båt.

Inge Larsen har brukt vinteren flittig i hobbyrommet til Reidar Lekven og bygget seg en VSD modell i skala 1:20 som er et opplæringsfartøy for Sjøkrigsskolen. Det finnes to slike i dag som har betegnelsen P 358 og P 359. John E Vatne, stillte med "MS Linnea" som er et byggesett fra Robbe i skala 1:15. Byggesettet heter Najade og har Sunseeker Manhatten 48 som forbilde. Erik Gjertsen var ute og luftet M/K Frøya, en fiskeskøyte fra Wisløff, modellen har vært på vannet en rekke ganger før. Atle Lamela stillte med Krigeren sin i skala 1:100 som også har vært på vannet tidligere. Helge Berntsen stillte med P 956 "Hai" et modernisert byggesett fra Italeri. Forbildet har vært i drift i Norge. Stian Fosse var på vannet en tur med modellen "Blue Star Ithaki" i 1:100 skala for å balansere denne. Vårt nye medlem Toralv B. Kvingedal stillte med en liten slepebåt og vi hadde besøk av en med seilbåt. Blant alle modellene var også redningsselskapet representert med den store modellen av RS 137 i skala 1:15.

Været var noe bedre enn forrige gang med noe gløtt av sol, selv om temperaturen kunne ha vært noen grader høyere. Alt i alt et vellykket treff og mange fremmøtte og en del båter på vannet.

Nedenunder vises noen bilder kjøringen på Liavannet.

Galleri 02-2011