Klubbmøte 24.05.2011
Denne tirsdagen var det igjen planlagt kjøring med modellbåter på Liavannet ved Coop Extra Nyborg. Grunnet et noe fuktig vær, samt en god askesky fra vulkan på Island, ble det i stedet avholdt et innemøte i klubbens lokaler denne kvelden. Godt oppmøte, rundt 14 medlemmer.

Atle Lamela hadde med seg den påbegynte modellen av MF Bjørnefjord i skala 1:75. Siden sist har vinduene nå blitt skjært ut og det begynner etter hvert å ligne noe. Vi håper at de tre andre i ferjeselskapet kommer i gang i nær fremtid. Reidar har omsider funnet frem lakkboksene sine, og tømt disse ut over de nye losbåtene. Det er utrolig hvor ting forandrer seg med litt farger. Reidar bygger to ulike losbåter og etter bildene å dømme er dette blitt meget fine og detaljerte modeller.

Klubbkvelden var stort sett slik de andre vi har hatt gjennom vinteren. Vi diskuterte litt i forbindelse med vår planlagte medlemstur til sommertreff hos Vestfold Modell Båt Klubb og litt om de kommende arrangementene som klubben er involvert i. Kommende helg deltar vi på en utstilling for Redningsselskapet i forbindelse med selskapets representantskapsmøte på Scandic Hotell Bergen. Her stiller vi ut 6 ferdige redningsskøytemodeller.

Nedenunder noen bilder fra kvelden i lokalet og et par bilder av de utstilte båtene.