Etter et vellykket arrangement i forbindelse med Maritime Familiedager på Sjøfartsmuseet i Bergen i November 2006, fikk BSMBK en forespørsel om deltagelse på Modellbåtdag samme sted. Vi takket ja, og dato ble fastsatt til søndag 18. mars 2007. Arrangementet var åpent fra 11.00 til 15.00, en time mindre enn på Maritime familiedager.
I etter hvert kjent BSMBK-stil ble bordene fylt med båter av ulikt slag, og denne gangen også noen båter som er under bygging. Målet med denne dagen var også å vise publikum hvordan vi bygger båtene våre, ikke bare hva vi har bygget.

Sammenlignet med Maritime familiedager var ikke besøkstallet på samme nivå denne søndagen, men på noen snaue timer hadde 220 besøkende vært innom museet, og det var til tider mye folk foran bordene våre.
Klubben har pr. dato 35 medlemmer, og ca. 1/3 av disse møtte opp på arrangementet med en eller flere modeller.
Noen helt "nye" modeller under bygging ble også stilt ut, deriblant: "KNM Vidar" og "MS Salten".
Begge forventes å komme på vannet allerede til sommeren.

Etter noen moderate sluddbyger i Bergen, måtte museets lille utendørsbasseng testes på nytt. Under Maritime familiedager var Erik Gjertsen og Herman Irgens nede ved bassenget og kjørte med sine respektive båter M/K Frøya og M/K Svarskjær.
Dette ble gjentatt denne gangen og mye av publikum flyttet seg da kjapt ut til bassengkanten,
der store og små fulgte interessert med på seilasen.
Nok en gang ett vellykket arrangement for BSMBK og Sjøfartsmuseet og vi takker for samarbeidet!
Modellbåtdag på Sjøfartsmuseet i Bergen !