Tirsdag 18. november 2008 var det igjen klubbmøte i BSMBK og denne kvelden arrangerte klubben årets siste temakveld, med temaet "radioprogrammering" presentert av Helge Berntsen.

Helge tok for seg programmering av to radiotyper som vi hadde tilgjengelig i klubben. Disse var Futaba sin 6EX og Spektrum dx6i. Begge radioene er tilnærmet identisk og begge har 6 kanaler. Oppmøtet var forholdsvis bra med ca. 10-12 fremmøtte. Som vi har gjort på de senere klubbmøtene ble det også denne gang servert en enkel bevertning i form av kaffe og te samt litt julebakst av ymse slag.

Helge hadde lagt opp kvelden med en presentasjon av bilder og tekst via prosjektoren vår, hvor en del teoretiske begreper ble presentert. Etterpå ble det "elevøvinger" hvor de som ville kunne få prøve seg på litt programmering av noen enkle funksjoner. Det ble også presentert en oversikt over analoge og digitale radioer som er tilgjengelig på markedet, samt hvilken pris disse ligger på.

Som bildene viser ble dette en interessant kveld for de fleste, og vi håper at noe av lærdommen vil komme til nytte i en eller annen sammenheng i tiden som kommer.

Nedenunder vises noen bilder fra kvelden.

Temakveld "radioprogrammering" i lokalene til Lamela Shipping